Santorini dag 1 - Aankomst

6 april 2010

Vanmorgenvroeg om 7u vertrokken om de ferry te nemen in de hacen van Heraklion. De boottocht duurde 4u. Fantastisch. Eerst zie je langzaam Kreta uit het gezichtveld verdwijnen om dan uiteindelijk in volle zee te belanden. We werden naar dek 4 geleid, een grote ruimte met zetels zoals in een vliegtuig. Ik had al onmiddelijk uitgemaakt dat ik daar niet wou blijven zitten. Op naar het bovendek, op zoek naar de buitenlucht en zicht op zee natuurlijk.

Twee verdiepingen hoger konden we op het achtersteven zitten op tuinbanken. Niet luxueus, maar het was dan ook de goedkoopste ferry. Meerbepaald € 8.7O voor de 4 uur duren trip naar Santorini. Geweldig om eens in open zee te vertoeven. De ferry ging op bepaalde momenten wel redelijk wiegen. Je moest niet gedronken hebben om er als één rond te lopen :). Goed je evenwicht houden was dus de boodschap. Sommigen gingen slapen in dek 4. Ik ben daar even geweest maar het meest van de tijd heb ik van uitzicht genoten. Al dat water. Zo'n simpele molecule H2O, die er voor zorgt dat er leven op onze blauwe planeet is. Je geraakt er in een trance van als je er blijft naar staren. Stel je voor dat men vroeger de zeeën bevaarden zonder al de luxe en technologie die wij nu hebben. Het moeten ongetwijfeld mannen met baarden zijn geweest.

Ik maakte me de bedenking dat ik zo veel mogelijk wil reizen in mijn leven. Weg van saaiheid, stompzinnigheid, routine. Leven, ontdekken. Voordat de bom valt. En af toe wat werken, misschien in NGO verband. Ik weet het nog niet. Of als ik reizen kan combineren met werken. Ik zie me zellfs met een rugzak rondtrekken. Iets wat ik voor ik naar Kreta kwam niet als een optie zag. Dus ik heb voor mezelf weer een grens verlegd. Een mens heeft niet veel nodig. Wat kleren, geld natuurlijk, wat talenkennis, goede manieren en een beleefde omgang. Daar kom je al een heel eind me, mijns inziens. En natuurlijk geen al te hoge standaarden wat luxe betreft.

Iets voor Santorini zagen we nog enkele eilanden. Daarna Santorini zelf. Paradijselijk. Het bestaat uit 1 groot eiland en 3 kleinere. De 2 kleinere liggen in het hart van de vulkaan. Je hebt vanop Santorini een prachtig uitzicht erop. Je kan van daaruit een boottocht ernaar nemen om naar de vulkaan en de "hot spring" te gaan. Die trip staat zeker op mijn "to do" lijst.

Het weer is zoals steeds prachtig, zonnig, +20 graden. Vanmorgen om 7 uur als we in Kreta vertrokken kon je de zon al voelen branden op je huid. Amazing, zou Gerge zeggen.

Santorini is rustig, kleine pitoreske stadjes met prachtige uitzichten op de zee en de eilanden. Ideaal voor een romantische vankantie, snifff :(. Het heeft echt iets magisch. Je waant je in een paradijs in de middel of nowhere. Enkel de vegetatie is zeer zuiders. Weinig bomen, daar is het waarschijnlijk te tropisch voor. De komende dagen hoop ik nog veel mooie plaatsen te ontdekken. Foto's volgen. Nu ga ik van het zonnetje genieten :).

Groetjes.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wimpie RS:
    7 april 2010
    Aan de Noordzeekusten
    (klap klap klap klap)
    aan dat mooi Noordzeestrand... jij en ik in een bootje...
    Ja maat ge zit daar goe hé. Het paradijs binnen handbereik. Yours truly is wel een beetje jaloers. Hier in dit idiotenland.... Weinig bomen mon ami, ge zit daar met vulkanische grond. De legende van Atlantis is gevormd, omdat het vulkaan-eiland Santorini explodeerde in 1500 voor Christus (ik kom verschillende data tegen in de research, maar ik was er zelf niet bij dus "give or take a few centuries"). Ah ja, heb je de mogelijkheid gehad om de Santorini wijn te proeven? Een must naar 't schijnt. GRTJS Wimpie RS
  2. moeder:
    8 april 2010
    ge vermaakt u daar goed medunkt pas maar op voor de albanezen schijnt dat die alles pikken.heb alle fotos bekeken doe ik graag en laat je belefenisen maar weten is dat waar van die elentriek in je hotel dat ziet er nefrisse uit vraag maar een maand gratis logeren.tot het volgende niuws groetjes moeder vader